نکات استارتاپی از زبان استارتاپ های موفق

امین پردازش
امین پردازش

آیا به فکر ایجاد کسب و کار حول یک ایده نو هستید؟ و نگرانید مسیر را اشتباه بروید یا تصمیمات نادرستی بگیرید؟ آیا شرکتتان به تازگی شروع به کار کرده و نگران چگونگی پیشبرد کارها هستید؟ قطعا شما تنها کسی نیستید که در چنین موقعیت هایی قرار گرفته است.

تعداد افرادی که مثل شما در چنین موقعیتی قرار دارند و می خواهند شرکت جدیدی ایجاد کنند شاید خیلی زیاد نباشد اما افراد زیادی زمانی در موقعیت فعلی شما بودند و شرکت های موفق بزرگی ایجاد کردند که به احتمال زیاد نام تعدادی از آنها را شنیده و یا حتی از خدمات آنها استفاده کرده اید.

در حالیکه شما روی طرح کسب و کارتان کار می کنید و به دنبال راه هایی برای افزایش سرمایه و پیدا کردن افراد مناسب برای استخدام و غیره هستید، کار دیگری که باید انجام دهید این است که از افراد با تجربه کمک بگیرید و پرس و جو و تحقیقات زیاد انجام دهید تا مطمئن شوید که در راه درستی قدم گذاشته اید. اما آیا تا به حال این فرصت را داشته اید که از بنیانگذاران و استارتاپ های موفق مانند Envato, Backblaze, Simple, یا Treehouse که به موفقیت های چشم گیری دست یافته اند سوال بپرسید و از اطلاعاتشان استفاده کنید؟

علاقه شدید در حوزه کسب و کار و استارتاپ باعث شد با 9 نفر از استارتاپ های معروف که احتمالاً اسم اکثر آنها را شنیده اید و یا از خدماتشان استفاده کرده اید صحبت کنیم. از آنها درباره سخت ترین مرحله شروع کارشان، اشتباهاتشان و چگونگی رفع آنها سوال کردیم.

تعداد معدودی افراد حاضرند که درباره ی اشتباهاتشان حرف بزنند،‌ اما خوشبختانه 9 نفر از استارتاپ ها زمانی را برای ما اختصاص دادند و درباره  تجربه ها و دانشی که به سختی به دست آورده اند صحبت کردند: بیشترین مشکلات رایج  در استارتاپ ها و چگونگی مقابله با آنها. نکاتی که در این سلسله مطالب آمده حاصل تجربیات استارتاپ های EnvatoDribbble ,Freshbooks 6Wunderkinder, Treehouse, Backblaze, Simple, Shapeways, Statamic, است که در قالب مطالب کوتاه در وبلاگ هم آموز منتشر می شود.

پیشنهاد: سری به دوره های مجازی استارتاپ های هم آموز بزنید.

  منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط