رمز پیروزی مدیران موفق

امین پردازش
امین پردازش

صاحبان کسب و کار به کارمندانی نیاز دارند که بتوانند یک کار را به درستی به انجام برسانند چرا که عملکرد کارمندان نقش اساسی و مهمی در موفقیت نهایی یک کمپانی دارد. اگر مدیران مزیت های کلیدی کارمندان را برای پیشبرد اهداف خود بدانند، می توانند روش های خوبی برای ارزیابی هر کدام و همچنین رفتار با آن ها تعیین نمایند. به همین دلیل است که ارزیابی کارمندان نه تنها میزان عملکرد آن ها را معین می کند، بلکه، به مدیران کمک می کند تا نقاط ضعف و شکاف های مدیریتی و همچنین پتانسیل های موجود را شناسایی کنند.

چه عواملی در عملکرد کارمندان موثر است؟

 بدست آوردن اهداف :

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در عملکرد یک کارمند موثر است، بدست آوردن اهداف است. یک کارمند موفق، با در نظر گرفتن محدودیت زمانی، فروش شما را بالا می برد، برند سازی را موثر انجام می دهد و یک رابطه موفق با مشتریان شما ایجاد می کند. اگر کارمندان ما موثر عمل نکنند، به مشتری این حس القا می شود که خواسته و نیازهایش برای شرکت معنا و اهمیتی ندارد و صاحب کمپانی تنها به فکر بدست آوردن درآمد خود است. به عنوان مثال تصور کنید کارمندی که گزارش فروش و مشتری خود را دیر آماده می کند. این مسئله دارای تاثیرات منفی در بخش های دیگر کمپانی مانند قسمت پشتیبانی است. چرا که این قسمت همیشه باید منتظر بماند و در این حالت است که احتمالا به سوال مشتری دیر پاسخ داده می شود و این مسئله به عنوان یک نکته منفی همیشه در ذهن مشتری باقی می ماند. به همین دلیل است که تعیین اهداف در یک مدت زمان معین می تواند میزان مطلوب بودن عملکرد کارمند را برای صاحب کسب و کار معین کند.

 محیط کاری مثبت :

هنگامی که همه کارمندان به طور موثر در حال انجام وظایف تعیین شده هستند، روحیه مثبت در سطح کمپانی افزایش پیدا می کند. به همان میزان هم اگر یک کارمند وظیفه خود را آن گونه که تعیین شده است انجام ندهد، روحیه کل بخش از بین می رود. به هیمن دلیل است که باید یک محیط کاری مثبت و پر انرژی برای افراد در نظر گرفته شود. پس باید صاحبان کسب و کار افرادی را استخدام نمایند که با انگیزه و شور زندگی هستند تا بتوانند شرایط کاری را همیشه مثبت نگه دارند.

 ارزیابی میزان پیشرفت کارمندان :

زمانی که شما بر اساس استاندارهای مشخص شده کارمندان خود را مورد بررسی قرار می دهید، می توانید انگیزه هایی برای ادامه در آن ها ایجاد کنید چرا که فرد شاهد پیشرفت خود در طول زمان است. علاوه بر این، در بیشتر مواقع افراد اهداف بیشتری برای خود تعیین می کنند چرا که فهمیده اند توانایی پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده را دارند. بعد از این که شما ارزیابی کارمندان را انجام دادید می توانید با دادن پاداش به آن ها کاری کنید که به میزان تلاششان نسبت به گذشته افزوده شود. پس به عنوان یک مدیر سعی کنید همواره با تشویق کردن کارمندان خود از پتاسنیل هایی که دارند برای سود بردن کل کمپانی استفاده کنید.

 در نظر گرفتن یک روند منسجم :

این که چه چیز آن طور که شما می خواهید پیش نمی رود به این معنا نیست که شما کارمندان ضعیفی دارید. اگر شما یک مدیر هوشمند باشید باید روند کاری کارمندان را بررسی کنید و ببینید آیا مشکل از استعداد کارکنان شما است یا مشکل مدیریتی وجود دارد. ارزیابی این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر یک بخش به درستی کار نکند بهره وری کل سیستم از بین می رود. هرچند که داشتن کارمندان با استعداد برای موفق بودن کمپانی شما نیاز است، اما در نظر داشتن استراتژی های خاص مدیریتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهره مندی از انسان های فرهیخته

جالب است بدانید که شرکت های بزرگی مانند IBM و Deloitte در تلاش هستند تا برنامه ای توسعه دهند که با استفاده از آن صاحبان کسب وکار بتوانند از احساسات کارمندان خود آگاه شوند. آگاهی از این احساسات این فرصت را به مدیران می دهد تا از میزان رضایت افراد از ار خود مطلع شوند و در نتیجه میزان موثر بودن آن ها در شغل فعلی معین شود. واقعیتی که وجود دارد این است که کارمندان خوشحال مشارکت بیشتری در انجام کارهای یک کمپانی دارند و به همان میزان نیز مولد و کارآفرین هستند که در نهایت موجب سودآوری و موفقیت کسب و کار شما می شوند.

چرا مشارکت کارمندان با انگیزه از اهمیت زیادی برخوردار است ؟

بر اساس آماری که وجود دارد با انگیزه بودن و راضی بودن کارمندان از شرایط شغلی باعث موفقیت یک کمپانی می شود. اگر هر کارمند ۱۰ درصد به میزان مشارکت خود اضافه کند، ۳۸ درصد بهره وری بیشتر شرکت نسبت به رقبا خواهید داشت. آماری که هاروارد منتشر کرده است بیان می کند که ۷۱ درصد از مدیران به اهمیت مشارکت کارمندان اعتقاد دارند ولی تنها ۲۴ درصد از آن ها کارمندان خود را با انگیزه برای مشارکت در نظر می گیرند.

بر اساس پیش بینی هایی که انجام شده است، تا سال ۲۰۱۹ یکی دیگر از فاکتورهایی اصلی که برای موفق بودن یک کمپانی نیاز است، تجربه کارمندان است. بنابراین مدیران به دنبال افرادی خواهند بود که توانایی بالایی برای پیروزی میدان رقابت دارند. چیزی که واضح است این است که موفقیت شما به طور مستقیمی به کارمندانی بستگی دارد که استخدام می کنید. البته این در صورتی است که شما به عنوان یک مدیر استراتژی های درستی برای کنترل شرایط کاری خود داشته باشید تا فرصت شکوفایی را به پتانسیل های کارمندان خود بدهید.

منبع: گروه پژوهشی صنعتی آریانا

دوره های مجازی مرتبط با اصول مدیریت در سایت هم آموز:

و سایر دوره ها در حوزه اصول مدیریت…

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط