شرایط آزمون CFA : قسمت چهارم – سیاست های برنامه آزمون

امین پردازش
امین پردازش

 سیاست های برنامه CFA:

برای اینکه از یکپارچگی برنامه های CFA محافظت کنیم و مطمئن شویم فرایند آزمون برای همه شرکت کنندگان عادلانه است، قوانین و سیاست هایی را برای این فرایند در نظر گرفته اند. عدم رعایت این سیاست ها ممکن است باعث لغو نتایج امتحانات شما شود یا اینکه حضور شما در این برنامه را تعلیق نماید یا به آن پایان دهد.

مسئولیت شما این است که همه سیاست های مرتبط با آزمون که توسط برنامه CFA تهیه شده است را مطالعه و درک نمایید. هر گونه نقض قوانین در آزمون یا سیاست های موجود که در طول امتحان ممکن است رخ دهد توسط پرسنل مربوطه به موسسه CFA گزارش داده خواهد شد.

سیاست های برنامه آزمون

 سیاست پذیرش و خروج از آزمون CFA :

قبل از روز آزمون باید سیاست ورود و خروج در این آزمون را بدانید.

 ورقه پاسخ امتحانات CFA و سیاست های رزرو برنامه :

به کمک این منبع می توانید نحوه تکمیل ورقه پاسخ  را یاد بگیرید و امتحان تان را رزرو نمایید.

 سیاست محاسبه گر امتحانات CFA :

سیاست های محاسبه گر بیان می کند که تنها دو مدل ماشین حساب یا محاسبه گر کسب وکار  برای استفاده در طول امتحانات CFA و CIPM قانونی و معتبر است.  این سیاست ها را مطالعه کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد محاسبه گرهای معتبر کسب کنید.

 نقض قوانین و سوء رفتار در آزمون CFA :

اگر در طول آزمون سوء رفتاری از شما سر زند، ممکن است از مرکز آزمون اخراج شوید و تحت سایر جریمه ها قرار گیرید.  سیاست های مرتبط با نقض قوانین و سوء رفتار در این ازمون را همین جا مطالعه کنید.

 سیاست دارایی های شخصی در آزمون CFA :

این سیاست ها، آیتم هایی را فهرست می کند که می توانید در اتاق آزمون به همراه خود داشته باشید و ایتم های غیر مجاز را نشان می دهد. می توانید فهرست این ایتم ها را در این بخش مشاهده کنید.

 سیاست شناسایی برنامه های CFA :

موسسه CFA همه شرکت کنندگان در این آزمون را ملزم می کند پاسپورت مسافرتی معتبر داشته باشند تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند و سر جلسه امتحان بنشینند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پاسپورت های معتبر می توانید به لینک بالا مراجعه کنید.

سیاست های برنامه آزمون

 گزینه های ترک برنامه CFA سطح ۱

 سیاست های استرداد هزینه در برنامه های CFA :

می توانید در این لینک اطلاعات بیشتری در مورد سیاست های استرداد هزینه های پرداخت شده برای آزمون کسب کنید.

 هزینه های سفارشی و حمل و نقل :

هزینه های سفارشی ممکن است برای مشتریان بین المللی برنامه های CFA نیاز باشد. در این مورد هم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  راهنمای استفاده از نشان های تجاری برای Charterholder CFA :

این لینک راهنمایی برای dues-paying CFA charterholders  ها برای استفاده از نشان های CFA است و نشان می دهد شما امتیاز معتبر CFA را کسب کرده اید. این مدارک در برگیرنده Certification Mark و CFA® و مدرک تحلیلگر خبره مالی است.

 راهنمای استفاده از نشان تجاری برای مدارک CIPM :

راهنمای کسانی است که گواهینامه CIPM را برای استفاده از  مدرک  CIPM ، نمادهای حرفه ای بودن و یکپارچگی که مدارک CIPM را تشخیص می دهد، به دست آورده اند. این موارد دربرگیرنده CIPM® و گواهینامه سنجش عملکرد سرمایه گذاری است.

سیاست های برنامه آزمون
سیاست های برنامه آزمون

 توافق نامه های شرکت کنندگان در آزمون CFA :

هنگامی که در برنامه CFA ثبت نام می کنید به اصول اخلاقی و استانداردهای حرفه ای موسسه تعهد می دهید.  شما به عنوان بخشی از فرایند ثبت نام  و شرکت در آزمون باید متعهد شوید که از توافق نامه شرکت کنندگان تبعیت می کنید.

ما به صورت دوره ای این توافق نامه ها را به روز می کنیم. از فهرست زیر یک امتحان را انتخاب کنید و توافق نامه مرتبط با آن را مطالعه نمایید.

 نتایج و اطلاعات نمره دهی در آزمون تحلیلگر خبره مالی (CFA) :

بعد از هر آزمون نتایج آن نیز مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج این آزمون برای شرکت کنندگان سطح اول و دوم ۶۰ روز پس از تاریخ برگزاری آن و برای شرکت کنندگان سطح سوم بعد از ۹۰ روز اعلام می گردد.

نتایج آزمون های زیر در حال حاضر در دسترس است:

  • آزمون ماه ژوئن سال ۲۰۱۸
  • آزمون ماه دسامبر سال ۲۰۱۷
سیاست های برنامه آزمون

می توانید از طریق لینک زیر به نتایج خود دست پیدا کنید:

دسترسی به نتیجه شما

برای درک نتایج آزمون و شیوه نمره دهی می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

در مورد تفسیر عملکرد امتحان خود مطالعه کنید (PDF) 

هر شرکت کننده ای که در این آزمون شرکت می کند می تواند نتایج خود را به صورت pass  یا did not pass دریافت نماید . همچنین اطلاعات دقیق و جزئی در مورد عملکرد آن ها وجود خواهد داشت.  بعد از اینکه شرکت کننده نتایج آزمون را دریافت نمود ممکن است بخواهد برای ازمون بعدی ثبت نام نماید. ما به شرکت کنندگانی که ازمون را پاس نکرده اند توصیه می کنیم از نتایج آزمون خود برای مطالعات بعدی و شرکت در آزمون های آینده استفاده کنند.

شرکت کنندگان می توانند قبل از ورود به آزمون بعدی هر چقدر زمان نیاز داشتند صرف مطالعه کنند.

 نرخ قبولی در آزمون CFA :

نرخ قبولی آزمون ژوئن سال ۲۰۱۷:

  • سطح اول: ۴۳ درصد
  • سطح دوم: ۴۵ درصد
  • سطح سوم:۵۴ درصد

نرخ قبولی آزمون دسامبر سال ۲۰۱۷:

  • سطح اول: ۴۳ درصد

نرخ قبولی آزمون سال ۲۰۱۸:

  • سطح اول: ۴۳ درصد
  • سطح دوم: ۴۵ درصد
  • سطح سوم: ۵۶ درصد
سیاست های برنامه آزمون

 در دسترس بودن نتایج آزمون CFA :

نتایج آزمون برای شرکت کنندگان سطح اول و دوم در عرض ۶۰ روز بعد از آزمون و برای شرکت کنندگان سطح سوم بعد از ۹۰ روز در دسترس خواهد بود.

این نتایج تنها در اختیار شرکت کننده قرار می گیرد و هرگز به افراد دیگر نشان داده نمی شود. با اینحال فهرست شرکت کنندگان قبول شده در آزمون برای اهداف عضویتی در اختیار جوامع مختلف قرار می گیرد.  نمرات دقیق آزمون و پاسخ سوالات  بخشی از گزارش آزمون شرکت کننده خواهد بود که مالک آن تنها موسسه است. این اطلاعات به شرکت کننده داده نمی شود.

 حداقل نمره قبولی آزمون CFA :

بعد از هر آزمون، موسسه CFA مجموعه ای از حداقل نمرات مورد نیاز برای قبولی در هر سطح را تعیین می کند. هدف از این رویکرد اطمینان از برقراری عدالت  برای شرکت کنندگان در همه کشورهاست. این موسسه حداقل نمره قبولی را منتشر نمی کند.

نتایج آزمون تقریبا یکسال پس از تاریخ برگزاری ازمون به صورت انلاین در دسترس افراد خواهد بود.  بعد از این تاریخ، شرکت کننده ممکن است  نامه رسمی برای تایید نتایج ازمون درخواست کند اما  خلاصه عملکرد آن ها در هر موضوعی در دسترس نخواهد بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط