بازیکن تیمی ایدئال (2)

امین پردازش
امین پردازش
سه فضیلت بازیکن تیمی ایدئال

فضیلت دوم :ولع

انسان های پرولع همیشه به دنبال چیزهای بیشتری اند.کارهای بیشتری که انجام دهند.چیزهای بیشتری که بیاموزند.مسئولیت بیشتری که به عهده بگیرند.تقریبا هیچ وقت مدیر مجبور نمی شود افراد پر ولع را به کار بیشتر وادارد، چون آنها خود انگیخته و کوشایند.آنها دائما به گام بعدی و فرصت بعدی می اندیشند. و از این فکر که کسی آنها را از زیرکاردررو تصور کند متنفرند.

تقریبا هیچ وقت مدیر مجبور نمی شود افراد پر ولع را به کار بیشتر مجبور کند،چون آنها خودانگیز و کوشایند.

درک این مسئله که چرا داشتن افراد پرولع در تیم چیزخیلی خوبی است دشوار نیست، اما مهم است که بدانیم برخی از انواع ولع برای تیم خوب نیست و حتی مضر است.در برخی از افراد،ولع می تواند به مسیر خودخواهانه هدایت شود که به نفع تیم نیست بلکه به نفع آن فرد است. همچنین در برخی از افراد،ولع می تواند به ورطه بیفتد تا جایی که کار ارزش بیش از حدی پیدا کند و هویت کارمند را ببلعد و زندگی او را تحت الشعاع قرار دهد.

در اینجا وقتی به ولع اشاره می کنم، مقصود من نوع سالم آن است تعهد اداره کردنی و پایدار به خوب انجام دادن کار و زمانی که حقیقتا لازم باشد،فراتر وبالاتر رفتن از این سطح.

بسیار خوب، معدودی از رهبران تیم ها دانسته نبود ولع در افرادشان را نادیده می گیرند،که به احتمال زیاد علتش این است که افراد بی بازده و فاقد شوروشوق معمولا به چشم می آیند و مشکلات مشهودی در تیم پدید می آورند.متاسفانه، رهبران تیزبین هم غالبا این افراد را استخدام می کنند، زیرا بیشتر داوطلبان استخدام می دانند چگونه طی مصاحبه های معمول به داشتن حس ولع به کار تظاهرکنند. در نتیجه،چنین رهبرانی با این مسئله مواجه می شوند که بعد از پذیرش این افراد باید وقت بسیار زیادی صرف انگیزه بخشی،تنبیه  یا اخراج اعضای فاقد ولع تیم کنند.

گروه آموزش مجازی هم آموز

بخشی از کتاب بازیکن تیمی ایدئال

دوره های مجازی مرتبط با مدیریت منابع انسانی در سایت هم آموز:

– آزمون های استخدام و تحلیل رفتار

– مدیریت منابع انسانی

– اصول مصاحبه استخدامی و جذب نیرو

و سایر دوره ها در حوزه مدیریت منابع انسانی …

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط