6 مهارت فردی که کافرمایان به دنبال آن هستند

امین پردازش
امین پردازش

 

مهارت های فنی ممکن است باعث شوند که برای مصاحبه دعوت شوید، اما این 6 مهارت باعث می شوند آن شغل را به دست آورید.

در نظرسنجی سال 2008 در ‌بیش از 2000 کسب و کار در ایالت واشنگتن،‌ کارفرمایان ادعا داشتند که کارمندان تازه وارد در شغل های مختلف در زمینه های زیادی دچار نقصان هایی هستند از جمله حل مسئله،‌ حل تعارضات،‌ تحلیل و استدلال و …

به احتمال زیاد این مهارت های فردی را در توضیحات شغل آگهی شده درست در کنار توانایی های فنی دیده باشید. خبرگان معتقدند که توانایی های فنی ممکن است باعث شوند که برای مصاحبه دعوت شوید، اما این چند مهارت فردی هستند که باعث می شوند شغل را به دست آورید و بتوانید به خوبی از پس آن بربیایید.

 

مهارت های ارتباطی

این به این معنا نیست که شما باید یک سخنران یا نویسنده فوق العاده باشید. بلکه به این معناست که شما باید بتوانید خود و توانایی هایتان را به خوبی نشان دهید حالا این کار می تواند در قالب نوشتن یک نامه منسجم، یا متقاعد کردن دیگران با یک ارائه ی مناسب و یا ارائه یک توضیح قانع کننده برای بیان نیازهای خود باشد.

 

کار تیمی

کارفرماها ، کسانی را می خواهند که بتوانند با سایر افراد بهتر کار کنند، کسی که به عنوان یک فرد موثر در تیم کار کند. یعنی باید گاهی رهبر باشند و یا گاهی یک پیرو خوب، مراحل پیشرفت را کنترل کنند، کارها را به موقع انجام دهند، و با سایر افراد تیم در راستای رسیدن به یک هدف مشترک کار کنند.

 

انعطاف پذیری

این موضوع برای بیشترکسانی که ده ها سال سابقه حرفه ای دارند هم مهم است و باید بتوانند آن را نشان دهند و در مقابل نظرات اشتباه که کارمندان قدیمی تر سر راه آن ها قرار می دهند سازگاری داشته باشند. برای موفقیت در اکثر سازمان ها باید شور و شوق یادگیری داشته باشید و توانایی رشد و پرورش مهارت ها در راستای تامین نیاز های متغیر سازمان را داشته باشید.

 

توانایی حل مسئله

خودتان را برای این سوال آماده کنید: “چگونه یک مشکل را حل کردید؟”  این سوالی است که مصاحبه کننده به صورت های مختلفی از شما می پرسد. به یک موضوع خاص که شما حلش کردید و یا در ارائه راه حل آن شریک بوده اید فکر کنید. سعی کنید بتوانید توضیح دهید که در راستای حل مشکل چه کاری انجام دادید، چگونه مسئله را هدایت کردید و چگونه دیگران را در حل آن مسئله سهیم کردید و در آخر خرو��ی کار ( نتایج قابل اندازه گیری) چه بوده است.

 

پیش بینی و تجزیه تحلیل مشکلات

جمع آوری داده ها و بررسی آنها به تنهایی کافی نیست. شما باید بتوانید داده ها را تحلیل و تفسیر کنید .باید بتوانید به این سوالات پاسخ بدهید: داده ها چه چیزی برای گفتن دارند؟ چه پرسش هایی مطرح شده است؟ آیا راه های دیگری برای تفسیر داده ها وجود دارد؟ به جای اینکه به رییس خود جدولی از داده ها بدهید ، یک خلاصه کسب و کار ارائه کنید و نکات کلیدی و مهم را برجسته کنید و گام های بعدی را پیشنهاد دهید.

 

مذاکره حل و فصل تعارضات

اگر می خواهید پیشرفت کنید، توانایی متقاعد کردن، مذاکره کردن و حل و فصل تعارضات موضوع بسیار حیاتی است . شما باید توانایی توسعه روابط سودمند متقابل را در سازمان داشته باشید تا بتوانید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید و متقاعد کنید. باید بتوانید یک مذاکره برد- برد برقرار کنید به طوریکه هم منافع شرکت و هم دیگر افراد در نظر گرفته شود.

 

به جای حرف زدن عمل کنید!

مهارت خود در حوزه شناسایی و تحلیل مشکلات را چگونه ثابت می کنید؟  نشان دادن این مهارت ها به مراتب سخت تر از فهرست کردن دستاوردهای میلیونی و یا مدرک های شغلی است. اما این امکان هست که کارفرمایان را متقاعد کنید که آنچه مورد نیاز آنها است در وجود شما هست.

برای مثال برای نشان دادن توانایی ارتباطات اجتماعی خود، از شواهد موجود استفاده کنید. مطمئن باشید که هیچ گونه غلط املائی در رزومه شما وجود نداشته باشد. علاوه بر آن برای افزایش اعتبارات اجتماعی خود می توانید نوشته ای در خصوص دستاوردهایتان در رزومه بیان کنید و ارائه ای آماده کنید که مدیران را متقاعد سازد راه جدیدی در کسب و کار برای شما باز کنند که ظرف مدت 8 ماه به سود دهی خود برسد.

 

مهارت های فردی را یاد بگیرید

و خبر خوب اینکه مهارت های فردی را مانند هر مهارت دیگری می توانید یاد بگیرید. تقویت مهارت های فردی نه تنها به شما کمک می کند که شغل جدید پیدا کنید و یا ارتقاء شغلی پیدا کنید بلکه اثرات آن در تمام مر احل زندگی چه شخصی و چه حرفه ای قابل مشاهده است.

 

نکات کلیدی برای یادگیری مهارت های فردی:

– در کلاس های مهارت فردی شرکت کنید: بعضی از کالج ها علاوه برای دوره های فنی،‌ دوره های دیگری نیز از جمله روش های ارتباط موثر نوشتاری و کلامی، کار تیمی ، درک تفاوت های فرهنگی و روانشناسی تشکیل می شود. سعی کنید در کلاس های اصول سخنوری و یا اصول نامه نگاری شرکت کنید تا بتوانید مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید و یا در کلاس هایی شرکت کنید که به شما توانایی رهبری و حل و فصل تعارضات را آموزش می دهد.

پیشنهاد: سری به دوره های مهارت فردی و توسعه شخصی هم آموز بزنید.

 

 دنبال مربی باشید: در مورد مهارت های مورد نظرتان قاطع باشید.  وقتی که دنباله روی یک استاد هستید سعی کنید مهارت های خاصی که در او میبینید را به طور خاص تمجید و تحسین کنید و سپس از آن شخص درخواست کنید که اگر مایل است عقاید و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد تا شما نیز به همان سطحی که او هم اکنون در آن قرار دارد برسید. حتی ممکن است این رابطه رشد کند و یک رابطه طولانی مدت شود.

– داوطلبانه کار کنید: با کار داوطلبانه در یک سازمان خصوصی می توانید شانس این را داشته باشید که مهارت های فردی خود ارتقاء دهید. و با فهرست کردن تمام کار های داوطلبانه در رزومه خود شانس به دست آوردن آن شغل را خواهید داشت. برای مثال به عنوان رییس کمیته محیط زیست، برای طراحی و برنامه ریزی کمپین پارک های شهری،  شما نیازمند مهارت های تیم سازی، تصمیم گیری و همکاری و نگارش یک گزارش کامل و گسترده و همچنین یک سخنرانی حرفه ای هستید.

منبع

دوره های مجازی مرتبط با مهارت فردی در سایت هم آموز:

– سخنرانی و فن بیان

– چگونه از عادت ها رها شویم

– زبان بدن در مذاکرات

و سایر دوره ها در حوزه مهارت فردی …

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط