شما از آنچه فکر می کنید موفق تر و خوشبخت تر هستید!

امین پردازش
امین پردازش

 

هر از چند گاهی لازم است که دغدغه ها، استرس ها و مشکلات خود را کنار بگذارید و از زمان حال خود لذت ببرید، این کار نه تنها برایتان مفید است بلکه به شما انگیزه می دهد که بیشتر تلاش کنید.

اگر خود را با افراد خاصی مقایسه کنید به راحتی احساس یاس و شکست خواهید کرد. اگر یک کارآفرین هستید و خود را با ریچارد برنسون (کارآفرین و سرمایه گذار بریتانیایی) مقایسه کنید،‌ قطعاً شکست می خورید. اگر موزیسین هستید و خود را با تیلور سوئیفت (خواننده آمریکایی)  مقایسه کنید ( به خصوص اگر ملاک قیاس شما درآمد باشد)، شکست می خورید. اگر هدف تان این است دنیا را تغییر دهید و خودتان را با استیو جابز مقایسه می کنید،شکست  می خورید.

این مشکل تمام افرادی است که دائم خود را با دیگران مقایسه می کنند. اهمیتی ندارد که شما چقدر احساس موفقیت می کنید چرا که همیشه افراد موفق تر از شما وجود دارند. همیشه افرادی هستند که از شما بهتر و یا باهوش تر و پولدارتر و یا حتی به نظر خوشحال تر باشند.

پس بیائید دست از مقایسه برداریم و فقط بر روی خودمان تمرکز کنیم. در ادامه تعدادی نشانه خواهیم گفت که چقدر موفق تر و شادتر از آنچه که فکر می کنید هستید:

 

1- برای اینکه بتوانید انتخاب های خوب داشته باشید پول به اندازه کافی دارید

بسیاری از مردم زندگی خود را با چک و به صورت قسطی می گذرانند. بدتر از آن وقتی است که خیلی از آن ها باید بین نیازهای خود یکی را انتخاب کنند. ( مثلاً یک روزی همسر خود من مجبور بود بین گرفتن نسخه آنتی بیوتیک و بنزین زدن ماشین یکی را انتخاب کند.)

اگر به اندازه کافی درآمد داشته باشید و زیاد خرج نکنید، می توانید انتخاب های خوبی داشته باشید که با مقداری از آن چه کاری انجام دهید. ‌آن کار می تواند سرمایه گذاری، مسافرت رفتن یا شرکت در یک کلاس باشد. در واقع هر کاری که دلتان می خواهد انجام می دهید نه کاری که مجبور به انجام دادنش باشید، در اینصورت است که موفق خواهید بود. به این دلیل که از پرداخت چک ها و قسط های سنگین رها شده اید و دلیل دیگر اینکه می توانید پول اضافی را برای موفقیت های بیشتر استفاده کنید.

 

2- دوستان صمیمی دارید

روابط دوستانه و صمیمی بسیار نادر هستند. طبق مطالعه ی انجام شده طی 20 سال اخیر تعداد دوستانی که می توان با آنها بر سر موضوعات مهم بحث و تبادل اطلاعات کرد از میانگین 2.94 به 2.08  کاهش یافته است. (دلیل اصلی آن هم بیشتر به علت وجود رسانه های اجتماعی است)

اگر بیش از 2 یا 3 دوست صمیمی دارید، خوشحال باشید، نه فقط به خاطر ارتباط اجتماعی که دارید بلکه به این علت که اثر مثبت این روابط بر روی طول عمر شما دو برابر وقتی است که ورزش می کنید و حتی به اندازه ترک سیگار قدرتمند است.

 

3- اطرافیانتان را خودتان انتخاب می کنید

بعضی از افر��د،‌ کارمندانی دارند که به شدت آنها را اذیت می کنند. افرادی دیگر مشتریانی دارند که بسیار آزاردهنده هستند. بعضی افراد آشنایانی دارند که بسیار خودخواهند، از نظر من همه آنها نفرت انگیز و آزاردهنده هستند.

آنها خودشان اطرافیان خود را انتخاب می کنند. چنین افراد آزار دهنده ای در زندگی حرفه ای و یا شخصی آنها وجود دارند چرا که خودشان اجازه ماندن به آن ها را داده اند.

انسان های موفق، افراد موفق را جذب خود می کنند. مردمان سخت کوش، افراد سخت کوش و تلاش گر را به سوی خود جذب می کنند. افراد مهربان با افراد مهربان ارتباط دارند. کارمندان فوق العاده می خواهند که برای مدیران عالی کار کنند.

اگر انسان های اطراف شما، همان افرادی هستند که شما می خواهید در اطرافتان باشند، انسان موفقی هستید! ( و اگر غیر از این است، اکنون زمان آن رسیده که تغییراتی در اطراف خود ایجاد کنید!)

 

4- به شکست هایتان به عنوان یک درس و تجربه نگاه می کنید

شکست ها واقعا سخت و آزاردهنده است ولی بهترین راه برای آموزش و رشد هستند. همیشه آزمایشات، چالش ها و موانع وجود دارند اما در نهایت افرادی که پشتکار دارند برنده می شوند.

همه انسان های موفق،‌ چندین بارشکست خورده اند. (حتی اغلب آنها خیلی بیشتر از شما شکست خورده اند به همین دلیل هم هست در حال حاضر بسیار موفق هستند.)

اگر شکست ها و اشتباهاتتان را قبول کنید و از آن ها درس بگیرید و مسئولیت آن را قبول کنید که دفعه ی بعد همه چیز به گونه ای متفاوت انجام خواهد شد، در آنصورت شما همین الان هم موفق هستید!

درک همین موضوع باعث می شود که شما موفق تر باشید زیرا هرگز دست از تلاش و کوشش برای اینکه بهتر از اکنون خود باشید، برنمی دارید.

 

5- هیچ درخواستی از دیگران ندارید

همه ما این لحظه را تجربه کرده ایم: ما مکالمه فوق العاده ای داشته ایم، ما وجهه اشتراکات زیادی داریم و غیره..و ناگهان فرد مقابل درخواستی از ما می کند! و همه تعاملاتمان تغییر می کند. آنچه که دوستانه به نظر می رسید با جملاتی از قبیل اگر من را دوست داری و اگر به من کمک نکنی احساس گناه و پشیمانی خواهی کرد به یک معامله و نیاز تبدیل می شود.

انسان های موفق معمولا محتاج و نیازمند دیگران نیستند. اگر به آنها پیشنهاد کمک داده شود، آن را می پذیرند، اما آنها نیازی نمی بینند که از کسی چیزی درخواست کنند. در واقع آنها همیشه روی کاری که می توانند برای دیگران انجام دهند تمرکز می کنند.

 

6- به دیگران اجازه می دهید که آن ها در مرکز توجه باشند

شاید همه کارها را شما انجام داده باشید. شاید کوه ها را جا به جا کرده باشید. شاید بارها پیروز شده باشید و اسم و رسمی کسب کرده باشید.

اگر دنبال ستایش و تمجید نیستید به این معنی است که انسان موفقی هستید، یعنی اینکه در درون احساس غرور می کنید که بسیار ارزشمند است. شما به تمجید و تشویق دیگران نیاز ندارید چون که می دانید چه چیزی به دست آورده اید.

شما می دانید موفق هستید، حتی اگر آن را نشان ندهید.

 

7- برای خودتان هدف دارید

افراد موفق برای خود هدف دارند. در نتیجه آن ها پر شور و هیجان، با مسئولیت، مشتاق و بی باک هستند و اشتیاق وعلاقه خود را نیز به دیگران انتقال می دهند.

اگر هدف خود را پیدا کردید، اگر چیزی یافتید که الهام بخش شما بود،‌ به شما انگیزه می داد، شما را هیجان زده و پر انرژی می کرد که برخیزید و به هدفتان برسید در اینصورت است که موفق خواهید بود، صرف نظر از اینکه چقدر درآمد دارید یا دیگران چه فکری در مورد شما می کنند! چرا؟ چون به روش خود زندگی می کنید و این بهترین نشانه موفقیت است.

 

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط