نکته استارتاپی: هدف و ماموریت داشته باشید

امین پردازش
امین پردازش

 تاسیس شرکت با یک ماموریت و هدف

Alan Johnson بنیانگذار Treehouse

بزرگترین توصیه من به کسانی که می خواهند شرکت جدیدی تاسیس کنند، تمرکز روی ماموریت است، ‌و نه صرفا تولید یک محصول خوب. در شرکت Treehouse ما تلاشمان بر این است که تکنولوژی آموزشی ایجاد کنیم که برای همه مقرون به صرفه و در تمام دنیا قابل دسترس باشد.‌ انجام این کار به این معنی است که باید مدت زمان طولانی بر روی این موضوع کار کنیم. تمرکز روی ماموریت و هدفی که برای آن کسب و کارمان را آغاز کردیم باعث آسان تر شدن خیلی مسائل از جمله استخدام و سایر تصمیم گیری ها شده است چرا که ما همیشه از ماموریت اصلی مان برای اینکه بدانیم در مسیر درست هستیم کمک می گیریم.

 

          

Rich Thornett  و Dan Cederholm  بنیانگذاران Dribbble

“حل یک مشکل واقعی باعث خلق یک ارزش واقعی در دنیا می شود. روی زنجیره مشکل => راه حل => ارزش => سود تمرکز کنید و سعی کنید این توالی را هر چه زودتر طی کنید. همچنین، استراتژیک فکر کنید و به دنبال یک مزیت رقابتی باشید:  

مثلا ما در Dribbble صرفا در حال ساخت یک سایت برای طراحان بودیم، ولی از آنجاییکه Dan (یکی از بنیانگذاران) یک طراح خبره و مشهور بود (این مزیت رقابتی ما بود) توانستیم در همان ابتدای کار تعداد بسیار زیادی کاربر جذب کنیم که کارهای فوق العاده ای روی این سایت قرار می دادند، و همه موفقیت ها از همینجا شروع شد.

منبع
این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط