کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار شما را متحول خواهد کرد

کمپین‌های تبلیغاتی

تبلیغات ابزار قدرتمندی است که می تواند به شما در جذب مشتری، اطلاع رسانی در مورد محصولات خود و ایجاد اعتماد مشتری کمک کند. اکثر شرکت ها از نوعی تبلیغات برای کمک به معرفی محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. درک اینکه تبلیغات چیست و چرا استفاده از آن برای سازمان‌ها مهم است، می‌تواند به شما در ایجاد تبلیغات مؤثر برای شرکتتان کمک کند. در این مقاله به بررسی اهمیت تبلیغات می پردازیم و نکاتی را برای ایجاد یک تبلیغات موثر ارائه می دهیم.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات هر گونه معرفی  پولی یک محصول، خدمات یا ایده است که به منظور تأثیرگذاری بر یک یا چند نفر است. این می تواند در رسانه های مختلف مانند چاپ، رادیو، تلویزیون و رسانه های دیجیتال انجام شود. هدف اصلی تبلیغات متقاعد کردن کسی برای خرید یک پروژه یا انجام یک عمل است.

انواع تبلیغات

سه نوع اصلی تبلیغات وجود دارد که عبارتند از:

تبلیغات بالای خط: گروه خاصی را هدف قرار نمی دهد و برای دستیابی به مخاطبان زیادی ایجاد می شود. تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و مجلات معمولاً از این نوع هستند.

زیر خط: تبلیغات زیر خط نوعی تبلیغات است که به سمت یک مخاطب هدف خاص هدایت می شود. اینها می توانند تبلیغات ایمیلی، تبلیغات در فروشگاه و تبلیغات ایجاد شده برای یک برنامه خاص باشند.

از طریق خط: تبلیغات از طریق خط اغلب برای کمپین های برندسازی استفاده می شود و ترکیبی از تکنیک های بالا و پایین خط است. آنها معمولاً تبلیغات گسترده ای هستند که از داده های دیجیتال برای شخصی سازی تجربه مشتری استفاده می کنند.

تبلیغات را نیز می توان بر اساس رسانه آنها، مانند تلویزیون یا چاپ، یا نوع فناوری استفاده شده، مانند جستجوی پولی یا تبلیغات رسانه های اجتماعی، مرتب کرد.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از تبلیغات است که با هم همکاری می کنند تا یک محصول یا خدمات را تبلیغ کنند. یک کمپین تبلیغاتی حول یک موضوع خاص و منحصر به فرد برای ایجاد آگاهی از برند در مورد محصول یا خدمات شرکت طراحی شده است.

طبق تعریف سنتی تبلیغات کمپین، کمپین های تبلیغاتی باید شامل یک سری پیام های تبلیغاتی با یک ایده مشترک حول ارتباطات بازاریابی یکپارچه باشد.

بازاریابان از کمپین های تبلیغاتی برای دستیابی به مشتریان بالقوه خود استفاده می کنند. یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند مجموعه‌ای از آگهی‌های فردی مختلف یا همان آگهی در رسانه‌ها باشد که برای ایجاد آگاهی و علاقه به یک محصول یا خدمات استفاده می‌شود.

این امر از طریق اشکال مختلف رسانه از جمله رادیو، تلویزیون، تبلیغات چاپی، پست مستقیم یا اینترنت به دست می آید.

  • کمپین های تبلیغاتی به دلیل وجود یک برند کمک می کند و نشان می دهد که چرا مصرف کنندگان باید محصول یا خدمات خود را جدی بگیرند. از دیدگاه عینی تر، کمپین های تبلیغاتی مهم هستند زیرا:
  • تبلیغات به ارتقای خدمات شما، یافتن مشتریان جدید و گسترش دسترسی شما کمک می کند.

کمپین های تبلیغاتی ایده منحصر به فرد پشت نام تجاری شما را در چندین پلتفرم برای مدت طولانی به پیش می برند.

کمپین تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند شرکت خود را بر اساس ارزش های اصلی طراحی کنید.

اهداف کمپین های تبلیغاتی

هدف هر کمپین تبلیغاتی برقراری ارتباط با مخاطبان به روشی است که آنها را تشویق کند تا محصول یک برند را امتحان کنند، درباره شرکت بیشتر بدانند یا اقدامی انجام دهند. این هدف اصلی یک کمپین تبلیغاتی است.

با این حال، اهداف دیگری در ارتباط با اجرای یک کمپین تبلیغاتی وجود دارد، از جمله:

هدایت ترافیک و تعامل به یک وب سایت یا صفحه فرود؛

افزایش نرخ تبدیل پیشنهاد فروش موجود؛

بهبود آگاهی از برند و تقویت تصویر برند در بین مخاطبان هدف؛

ایجاد سرنخ برای یک محصول، رویداد یا خدمات آتی ارائه شده؛

عرضه محصول به توده ها؛

اعلام معامله، پیشنهاد یا تخفیف برای جذب درآمد افزایشی فروش.

انواع متداول کمپین های تبلیغاتی دیجیتال

در اینجا رایج ترین انواع کمپین های تبلیغاتی دیجیتال آورده شده است:

نمایش تبلیغات:

 این محبوب ترین نوع تبلیغات دیجیتال است، عمدتاً به این دلیل که اجرای آن ساده و آسان است. اینها بنرها، تبلیغات متنی و سایر عناصر گرافیکی هستند که در یک وب سایت، برنامه تلفن همراه، وبلاگ و مکان های دیگر در اینترنت ظاهر می شوند. تبلیغات نمایشی نوعی تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) است، به این معنی که هر بار که شخص روی یک تبلیغ کلیک می کند به سازمان پول پرداخته می‌شود. این می تواند بسته به اندازه تبلیغ و میزان تمایل تبلیغ کننده برای پرداخت متفاوت باشد.

جستجوی تبلیغات:

 یک شکل هدفمند از تبلیغات است که به شما امکان می دهد تبلیغات را فقط در جستجوهای انجام شده توسط کاربران نمایش دهید. این شامل تبلیغاتی می شود که در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو ظاهر می شوند. تبلیغات جستجو زمانی نمایش داده می شود که شخص عبارتی را که مربوط به محصول یا خدمات شما باشد جستجو کند. تبلیغات معمولاً در بالای نتایج جستجوی ارگانیک یا در کنار پیوندهای پولی نمایش داده می شوند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

 تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی دیگر از روش های تبلیغات دیجیتال است. این شامل تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی مانند تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات لینکدین و غیره است. تبلیغات رسانه های اجتماعی به ترویج محصولات یا خدمات، ایجاد آگاهی و افزایش آگاهی از برند کمک می کند.

تبلیغات ویدیویی:

سال‌هاست که تبلیغ‌کنندگان به تبلیغات ویدیویی روی آورده‌اند تا مخاطبان را در سراسر پلتفرم‌ها جذب کنند. استفاده از یک کمپین بازاریابی ویدیویی با محتوای متقاعد کننده که محصولات یا خدمات شما را تبلیغ می‌کند، یک تاکتیک تبلیغاتی بسیار مؤثر است. این شامل به اشتراک گذاری یک آگهی ویدیویی متنی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای جلب مخاطبان است.

تبلیغات ایمیلی:

 تبلیغات ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) روشی موثر برای دستیابی به مشتریان هدف و مشتریان بالقوه شماست. این رسانه برای تولید سرنخ های واجد شرایط، پرورش آنها و تبدیل آنها به خریداران از طریق کمپین های ایمیل خودکار، خبرنامه ها یا رهبری کمپین های پرورش برند است.

اینفلوئنسر مارکتینگ:

اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیای امروزی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این شامل استفاده از اینفلوئنسرهایی با فالوور مناسب در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصول یا خدمات شما است. معمولاً اینفلوئنسرها محتوای خود را درباره یک برند منتشر میکنند تا بر تصمیمات خرید دنبال کنندگان خود تأثیر بگذارند.

کمپین‌های تبلیغاتی

هدف گذاری مجدد تبلیغات:

 هدف گذاری مجدد تبلیغات نوعی تبلیغات آنلاین است که در آن شرکت ها تبلیغاتی را برای افرادی که از وب سایت آنها بازدید کرده اند نمایش می دهند. این تبلیغات برای بازگرداندن بازدیدکنندگان علاقه مند به برند شما طراحی شده اند. به عنوان مثال، اگر برای مشاهده ایده‌های بازسازی آشپزخانه از یک وب‌سایت بازدید کرده‌اید و برای مشاهده یک پست روی پیوندی کلیک کرده‌اید، ممکن است بعداً در رسانه‌های اجتماعی تبلیغی درباره همان برند یا کسب‌وکار مشاهده کنید.

هزینه کمپین های تبلیغاتی دیجیتال :

هزینه اجرای یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال بسته به عوامل زیادی متفاوت است. بر اساس مطالعات اخیر، هزینه کمپین تبلیغاتی بر اساس انتخاب رسانه، اهداف کمپین، جمعیت شناسی و غیره می تواند بین چند صد دلار تا میلیون ها دلار متغیر باشد.

 10 دلیل مهم بودن تبلیغات

تبلیغات بخش مهمی از تجارت به دلایل متعددی است، از جمله:

  • فروش را افزایش می دهد

هدف اصلی تبلیغات افزایش تعداد افرادی است که محصول شما را خریداری می کنند. شما می توانید با استفاده از تبلیغات برای متقاعد کردن مشتریان به اینکه محصول شما با کیفیت، مفید یا مطلوب است، به این هدف دست یابید. یک تبلیغ موثر می تواند مشتریان را متقاعد کند که محصول شما را خریداری کنند همچ ممکن است فروش کلی شما را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

  • به مشتریان اطلاع می دهد

ایجاد تبلیغ یک راه ساده برای اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه از محصول شما و مزایا یا ویژگی هایی است که ممکن است داشته باشید. شما می توانید اطلاعات مهمی مانند عملکرد یک محصول، جایی که می توانید آن را خریداری کنید، قیمت و کیفیت های منحصر به فرد را در مدت زمان کوتاهی درج کنید. تبلیغات همچنین به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان خود در مورد تبلیغاتی مانند فروش، خدمات ویژه برای مشتریان جدید یا رویدادهای خاص بگویید.

  • به معرفی محصولات کمک می کند

هنگامی که شرکت شما محصول یا خدمات جدیدی را معرفی می کند، می توانید یک تبلیغ برای اطلاع رسانی به مشتریان خود در مورد آن ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد محصول جدید را به تعداد زیادی از مردم نشان دهید وعلاقه ای به خرید آن ایجاد کنید. اطلاع دادن درباره محصولاتتان به تعداد بیشتری از مردم ممکن است تعداد افرادی را که می خواهند آن را بخرند افزایش دهد.

  • شما را از رقابت مطلع می کند

شما می توانید از تبلیغات برای کنترل رقابت خود استفاده کنید و از پیشرفت هایی که انجام می دهند مطلع شوید. هنگامی که یک رقیب محصول یا ویژگی جدیدی را منتشر می کند، ممکن است یک تبلیغ برای اطلاع رسانی به مشتریان خود ایجاد کند. این به شما فرصت می دهد که چیز جدیدی از خودتان ایجاد کنید یا یک تبلیغ جدید ایجاد کنید که ویژگی های یک محصول موجود را با جزئیات نشان می دهد که همان چالش ها را برطرف می کند.

  • مشتریان را حفظ می کند

استفاده از تبلیغات می تواند به یادآوری برند شما به مشتریان کمک کند و آنها را تشویق کند که به خرید محصول شما ادامه دهند. مشتری که زمانی از محصول شما استفاده کرده است ممکن است یک تبلیغ ببیند و تجربه مثبت خود را به خاطر بسپارد. این می تواند آنها را تشویق کند که دوباره آن محصول را خریداری کنند یا خدمات دیگری از شرکت شما را امتحان کنند.

روحیه کارکنان را افزایش می دهد

یک تبلیغ موثر ممکن است روحیه همکارانی را که آن را می بینند یا می شنوند بهبود بخشد. اگر مشتری از قبل کمی از محصولات یا خدمات جدید آگاه باشد، ممکن است افراد راحت تر با مشتریان بالقوه درباره محصولات یا خدمات صحبت کنند. یک تبلیغ با کیفیت نیز ممکن است باعث افزایش غرور افراد در محل کار خود شود.

برند شما را متمایز می کند

از آنجایی که اکثر محصولات و خدمات دارای شرکت های متعددی هستند که برای مشتریان رقابت می کنند، شرکت شما ممکن است نیاز به یافتن راه هایی برای تشخیص خود از رقبا پیدا کند. عناصر تبلیغاتی مانند آرم ها، طرح های رنگی، فونت ها و برچسب ها راه هایی برای ایجاد هویت برند و ایجاد تفاوت بین محصول شما و سایر شرکت ها هستند. اگر مشتری طراحی برند شما را بشناسد یا دوست داشته باشد، ممکن است شانس خرید محصول شما را افزایش دهد.

کمپین‌های تبلیغاتی
  • اعتماد مشتری را افزایش می دهد

تبلیغات می تواند باعث افزایش آشنایی و اعتماد بین یک شرکت و مشتریانش شود. اگر یک مشتری بالقوه چندین آگهی در مورد محصول شما ببیند، ممکن است شما را یک برند قابل اعتماد در نظر بگیرد. همچنین می‌توانید از تبلیغات برای رفع هرگونه نگرانی استفاده کنید، که باعث ایجاد اعتماد بیشتر بین شرکت و سفارش شما می‌شود

  • به مشتریان هدف می رسد

استفاده از تبلیغات می تواند به شما کمک کند تا به راحتی یک مخاطب هدف خاص را شناسایی یا بازاریابی کنید. پس از تحقیق در مورد مخاطب هدف، می‌توانید تبلیغی منتشر کنید که ممکن است در مکان‌هایی که معمولاً به آنها مراجعه می‌کنند برای آنها جذاب باشد. اگر بیش از یک مخاطب هدف دارید، می توانید تبلیغات جداگانه ایجاد کنید و برای هر دو مخاطب در زمینه های مختلف بازاریابی کنید.

  1. ارزش های شرکت را توضیح می دهد

یک شرکت با ارزش های قدرتمند و قابل مشاهده می تواند با مشتریان هماهنگ شود و ممکن است وفاداری به برند را تشویق کند. تبلیغات به شما این امکان را می دهد که ویژگی ها یا ارزش های اصلی شرکت خود را برای مخاطبان گسترده ای توصیف کنید و ممکن است آنها را تشویق کنید که محصول شما را امتحان کنند. داشتن ارزش‌های واضح شرکت نیز می‌تواند اعتماد مشتری را افزایش دهد و ممکن است هویت یک برند را تقویت کند.

نکاتی برای تبلیغات موثر

در اینجا چند پیشنهاد برای نحوه ایجاد تبلیغات موثر وجود دارد:

توجه مشتری را جلب کنید

یک تبلیغ جذاب می تواند به جذب مخاطب و تشویق آنها برای ادامه تعامل با تبلیغ کمک کند. اگر یک تبلیغ توجه آنها را جلب کند، مشتریان احتمالاً محصول شما را به خاطر می آورند یا می خرند. سعی کنید از تکنیک هایی مانند رنگ های روشن، طرح ها یا تگ های هوشمندانه استفاده کنید تا بینندگان بالقوه را مورد توجه قرار دهید و توجه آنها را به محصول یا خدمات خود حفظ کنید.

از محصول خود دفاع کنید

یک تبلیغ موثر به مشتری در مورد اینکه چرا باید آن کالا یا خدمات را خریداری کند، آگاه می کند. مزایای محصول خود و تفاوت آن با رقیب خود را توضیح دهید. جزئیات مزایای کالا یا خدمات شما در یک تبلیغ می تواند به مشتریان بالقوه کمک کند تا به مزایای برند شما توجه کنند و ممکن است فروش شما را افزایش دهد.

روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید

درک مخاطبان هدف می تواند به شما کمک کند تبلیغاتی را ایجاد کنید که مورد علاقه آنها باشد و ممکن است فروش کلی شما را افزایش دهد. با بررسی تاریخچه فروش یا اطلاعات جمعیتی در مورد مشتریان خود یا با توزیع نظرسنجی از مشتریان، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. سپس با استفاده از تحقیقات و گروه های متمرکز، تبلیغاتی را طراحی کنید که برای آنها جذاب باشد.

یک تصویر ثابت ایجاد کنید

یک تصویر ثابت به مشتریان بالقوه کمک می کند تا به راحتی برند شما را شناسایی کنند. همچنین ممکن است به آنها احساس آشنایی بدهد که می تواند احتمال خرید محصول شما را افزایش دهد. با انتخاب رنگ‌ها، آرم‌ها، تصاویر و لحن کلی که می‌توانید در مواد تبلیغاتی خود استفاده کنید، یک تصویر برند ایجاد کنید.

از تصاویر قدرتمند استفاده کنید

تصاویر قدرتمند می تواند شانس مخاطبان شما را برای به خاطر سپردن تبلیغات افزایش دهد. اگر مشتری محصول شما را به خاطر بیاورد، ممکن است هنگام تصمیم گیری در مورد خرید، آن را به جای رقیب، محصول شما را انتخاب کند. سعی کنید در تبلیغات خود از تصاویر قدرتمند مانند توضیحات واضح، استعاره یا عکس های جالب استفاده کنید.

تحقیق انجام دهید

انجام تحقیقات می تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه کسی از محصول شما استفاده می کند و چگونه تبلیغات موثرتری ایجاد کنید. تحقیقات به شما امکان می دهد مخاطبان هدف را شناسایی و میزان دسترسی تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل کنید، سطح تعامل با تبلیغات خود را بررسی و تعیین کنید که آیا تبلیغات شما باعث افزایش فروش می شود یا خیر. انواع تحقیق شامل مقایسه سود قبل و بعد از انتشار آگهی، تولید نظرسنجی و پیگیری تعداد بازدید از یک آگهی است.

تبلیغات خود را متنوع کنید

دستیابی به طیف گسترده ای از مخاطبان می تواند به شما در رشد پایگاه مشتری کمک کند و ممکن است فروش شما را افزایش دهد. با استفاده از تکنیک ها و رسانه های مختلف تبلیغاتی می توانید پیام برند خود را با تعداد بیشتری از افراد به اشتراک بگذارید. ایجاد چندین تبلیغات مختلف برای مخاطبان هدف مختلف از طریق کانال های مختلف مانند تلویزیون یا رسانه های دیجیتال را در نظر بگیرید.

بر تبلیغات خود نظارت کنید

پس از انتشار یک تبلیغ برای عموم، می‌توانید آن را زیر نظر بگیرید تا میزان پاسخگویی مخاطبانتان را مشخص کنید. می‌توانید از گروه‌های متمرکز، نظرسنجی‌ها و ابزارهای تحلیل برای اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات استفاده کنید. هنگامی که اطلاعاتی در مورد تبلیغات خود دارید، می توانید از آن برای اصلاح استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.

در آخر؛

یک کمپین تبلیغاتی پیرامون مسائل اصلی و مشکلات مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید. از کمپین های بازاریابی موفق الهام بگیرید تا تلاش های بازاریابی خود را تقویت کنید.

همیشه سعی کنید کمپین های چند کانالی را در رسانه های سنتی، دیجیتال و موبایل برنامه ریزی کنید.از قدرت تبلیغات ایمیلی برای افزایش کمپین های تبلیغاتی خود و شروع به پرورش سرنخ استفاده کنید.

شما می توانید جهت مشاهده همه دوره های مدرسه هم آموز بر روی ” بازاریابی و فروش ” کلیک کنید و با این دوره ها آشناشوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *