شرایط آزمون CFA : قسمت اول – برنامه ها و هزینه های آزمون

امین پردازش
امین پردازش

امتحان CFA در سه سطح اول، دوم سوم درمراکز آزمون سرتاسر جهان در ماه ژوئن برگزار می شود. سطح اول این امتحان نیز در دسامبر برگزار می گردد. شما باید هر سطح از امتحان را به ترتیب پاس کنید. این آزمون ها تنها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

 آزمون تحلیلگر خبره مالی سطح اول:

این آزمون یکی از سه آزمونی است که توسط موسسه CFA ارائه می شود. این آزمون علاوه بر سایر نیازمندی ها باید برای اینکه فرد بتواند به عنوان تحلیلگر خبره مالی شناخته شود پاس گردد.

برنامه CFA یکی از استانداردهای شناخته شده جهانی برای سنجش مهارت و یکپارچگی مهارت های تحلیلگر مالی است. سطح اول این آزمون تلاش می کند بر روی ابزار و مفاهیمی که بر روی ارزیابی سرمایه گذاری و مدیریت آن اعمال می شود تمرکز نماید.

برنامه ها و هزینه

 جزییات آزمون:

محدوده زمانی ۶ ساعت
هزینه متغیر است
تعداد سوالات: ۲۴۰
نمره مورد نیاز برای قبولی: هر سال تغییر می کند
نرخ قبولی از دسامبر سال ۲۰۱۲ حدود ۳۷ درصد
فرمت سوالات گزینه هایی با چند انتخاب متعدد
پیش نیازها لیسانس یا مدارک معادل آن. این موضوع بر اساس شرایط زیر می تواند تغییر کند: 

۱٫ وقتی که شما سال آخر تحصیل خود در دانشگاه را می گذرانید

۲٫ ۴ سال تجربه حرفه ای دارید

۳٫ ترکیبی از این دو را در اختیار دارید.

موارد مورد نیاز اصلی ۴ سال تجربه کاری مفید باید حاصل شود.
زمان آمزون ژوئن و دسامبر
نتایج آزمون معمولا در طول ۶ ماه ارائه می شود.
سایت رسمی آزمون CFAInstitute.org

 

 موضوعات آزمون:

برنامه ها و هزینه

 شهریه های آزمون و مهلت نهایی:

 برنامه ها و هزینه های آزمون:

زمانی که برای آزمون CFA در سطح اول و برای باور اول ثبت نام می کنید هزینه یک برنامه را باید پرداخت نمایید. هزینه هر امتحان به زمانی که ثبت نام می کنید بستگی خواهد داشت.

برنامه ها و هزینه

 هزینه ثبت نام برنامه:

هزینه و شهریه ثبت نام برنامه one-time زمانی مورد نیاز خواهد بود که بخواهید برای آزمون تحلیلگر خبره مالی سطح اول ثبت نام کنید. شما باید هزینه و شهریه ثبت نام را پرداخت نمایید.

هزینه ثبت نام: ۴۵۰ USD

هزینه ها و مهلت نهایی ثبت نام آزمون:

همه مهلت های نهایی ثبت نام ها در ۱۱:۵۹ بعد از ظهر به پایان می رسد.

آزمون ژوئن سال ۲۰۱۹ (سطوح اول، دوم و سوم):

هزینه ثبت نام اولیه USD 650 (۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۸ به پایان می رسد)
هزینه ثبت نام استاندارد USD 950 (۱۳ فوریه سال ۲۰۱۹ به پایان می رسد)
هزینه ثبت نام نهایی USD 1,380 (۱۳ مارس سال ۲۰۱۹ به پایان می رسد)

هزینه ثبت نام برنامه one-time و شهریه مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون به دلار آمریکا باید پرداخت شود و این شهریه ها غیر قابل انتقال و غیر قابل بازگشت هستند.

هزینه های ثبت نامی که پرداخت می کنید پوشش دهنده هزینه های زیر خواهد بود:

  • کتاب الکترونیکی که در برگیرنده موارد و دوره هایی است که برای مطالعه بدان نیاز دارید
  • آزمون های تمرینی و آزمایشی

 کمک هزینه برنامه های CFA:

کمک هزینه های این موسسه می تواند هزینه های آزمون را برای شرکت کنندگان کاهش دهد.

برنامه ها و هزینه
برنامه ها و هزینه

 سیاست های مربوط به استرداد وجه:

اگر نظرتان در مورد آزمون و شرکت کردن در آن تغییر کرد می توانید هزینه های ثبت نام و آغاز آزمون را در عرض ۲ روز کاری دریافت کنید.

به خاطر نوسانات ارزی که تحت کنترل موسسه نیست نمی توانیم تضمین کنیم که مقدار هزینه دقیق پرداخت شده به موسسه CFA به طور کامل بازگردانده خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که هزینه ثبت نام و نام نویسی حتی در مواقعی که مشکلات پزشکی یا سایر شرایط را هم داشته باشید غیر قابل استرداد است.

هزینه های ثبت نام و نام نویسی قابل انتقال به غیر هم نیست. اینکه بخواهید هزینه ثبت نام در یک آزمون را برای آزمون بعدی صرف کنید باید منتظر نظر موسسه بمانید. این موضوع بر اساس شرایط فرد در مواردی همچون رویدادهای تهدیدکننده زندگی یا بیماری های حاد و جدی سنجیده می شود و در مورد آن تصمیم گیری می گردد.

به خاطر داشته باشید که این موضوع به معنای  تضمین چنین شرایطی نیست و موسسه CFA این اختیار را دارد که درخواست های رسیده را بپذیرد یا رد کند. شرکت کنندگانی که آزمونشان را به تعویق انداخته اند باید هزینه های جدید برای دوره ها را متقبل شوند. درخواست های تعویق آزمون باید قبل از آزمون زمانبندی شده یا در عرض ۱۰ روز کاری در آمریکا به دست موسسه برسد. ممکن است در همان زمانی که برای آزمون ثبت نام می کنید یا بعدا، نسخه چاپی برنامه درسی را دریافت کنید ( برای هزینه های غیر قابل استاندارد ۱۵۰ دلار به همراه هزینه های اضافی حمل و نقل)

محموله های برنامه درسی: سیاست های بازپرداخت، وظایف واردات، هزینه های گمرکی، مالیات و هزینه حمل و نقل

هزینه سفارشات بعد از اینکه ثبت انجام شد و سفارش ارسال گردید غیر قابل بازگشت خواهد بود. حمل و نقل برنامه های درسی چاپ شده به صورت بین المللی ممکن است به مالیات بر واردات یا سایر موارد نیاز داشته باشد که بعد از رسیدن محموله به کشورتان دریافت می گردد. شما باید هر گونه هزینه اضافی را برای ترخیص کالا از گمرک پرداخت کنید – ما کنترلی بر روی این موارد  نداریم و چنین شرایطی از کشوری به کشور دیگر متفاوت هستند. برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل مرتبط با تحویل برنامه درسی، با دفتر گمرکات محلی خود تماس بگیرید.

برنامه ها و هزینه
این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *