چگونه کسب و کار کوچکتان را برای فراز و نشیب های اقتصادی آماده کنید

امین پردازش
امین پردازش

کسب و کارهای کوچک همانند بازار بورس بی ثبات هستند اما نکات زیر به شرکت شما کمک خواهد کرد که بتواند بر این نوسانات غلبه کنید:

به بازاریابی خود ادامه دهید

بیشتر اوقات اولین بودجه ای که به هنگام رکود اقتصادی حذف می شود هزینه بازاریابی است در صورتیکه باید آخرین باشد. حذف کردن بازاریابی مثل خاموش کردن ماشین وسط مسابقه است. اجازه دهید رقبای شما بودجه بازاریابی خود را حذف کنند و با استفاده از ترس آنها، بر روی بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید.

وقتی که اوضاع اقتصادی خراب است اجازه ندهید که ترستان بر شما غلبه کند و باعث شود که موتور بازاریابی خود را برای صرفه جویی در هزینه ها خاموش کنید. دست به هرکاری بزنید تا جریان های درآمدزا برای خود ایجاد کنید، و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را جدی بگیرید. کانال های بازاریابی ارزان تر مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی آنلاین و رسانه های اجتماعی را دنبال کنید.

 

خلاق و نوآور بمانید

هرگز دست از تلاش برای یافتن راه هایی برای اعمال تغییرات، برندارید به خصوص در زمان های سخت و دشوار. وقتی که اوضاع وخیم می شود، رقبای ضعیف خاموش می شوند و دست از حرکت برمی دارند و درست در این لحظه است که رهبران خلاق کار خود را شروع می کنند. به دست آوردن دو درصد از سهم بازار در زمان رکود می تواند سود بسیار زیادی را در زمانی که وضعیت بهبود پیدا کرد فراهم کند.

رابطه خود را با مشتریان نزدیک ترکنید تا بتوانید محصولات و خدماتی را به آنها پیشنهاد دهید که به بهترین نحو نیازهای آنها را برطرف می کند. وقتی که اوضاع برای صاحبان مشاغل خراب است، قطعا برای مشتریان سخت تر و بد تر خواهد بود. بنابراین باید برای دخیل کردن مشتریان در یک رابطه جدید راه های خلاقانه ای پیدا کنید، علایق آنها کشف کنید و به آنها در حل مشکلات زندگی کمک کنید.

 

با کمترین کارمند، بیشترین کار را انجام دهید

صاحبان کسب و کارهای کوچک باید در زمینه حفظ و بقاء کسب و کار خبره شوند. زمانی که مجبورید تعدیل نیرو کنید،‌ سعی کنید بهترین ها را نگه دارید،‌ آنها را بیشتر آموزش دهید و حقوق بیشتری پرداخت کنید تا بیشتر و بهتر کار کنند. قرار نیست چون صاحبان کسب و کار منابع و نیروهای محدودی دارد مشتری آسیبی ببیند.

کاهش تعداد کارمندان قبل از اینکه سرمایه بیشتری را از دست بدهید بسیار مهم است. جلوی از دست دادن پول های زیاد را بگیرید. معمولا صاحبان کسب و کار در مواقع سخت اقتصادی،  نهایت تلاش خود را می کنند تا کارمندان خود را حفظ کنند و تجارت هم به روال قبلی خود ادامه پیدا کند.اما باید دوباره تیم خود را گروه بندی کنید و ببنید چطور می توانید از این طوفان اقتصادی رهایی یابید. قطعاً تعدیل نیرو خیلی بهتر از ورشکستگی است. در صورت ورشکستگی به هیچ کس نمی توان کمک کرد.

 

مالیات خود را کاهش دهید

بیشتر از دارایی ها و کارمندان، این مالیات ها هستند که بیشترین هزینه را برای کسب و کار های کوچک دارند. معمولاً توجه ما معطوف به تولیدات و کارمندان می شود و همین باعث می شود فراموش کنیم که بخش زیادی از درآمد خالص شرکت صرف مالیات می شود. عملی کردن یک طرح ساده توسط یک مشاور مالیاتی خوب می تواند 10 الی 40 درصد از مالیات را در مدت زمان کوتاهی کاهش دهد. درنتیج می توان درآمد حاصل از کاهش مالیات را برای بازاریابی، گسترش شرکت و یک تعطیلات خوب هزینه کرد!

 

کامیابی ها را حداکثر کنید

وقتی که اوضاع اقتصادی بهتر شد از تمام فرصت ها استفاده کنید تا جهش های بزرگی داشته باشید و بر روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنیداستراتژیک عمل کنید و فعال باشید و از موج اقتصادی حاصل برای یافتن راه هایی  برای کاهش هزینه ها و افزایش سود  استفاده کنید. اگر به مدت 90 روز به طور استراتژیک کسب و کار خود پیش ببرید ، می توانید در مواجهه با شرایط پیش بینی نشده واکنش های فعالی داشته باشید.

هرکاری که انجام می دهید، خودتان را متقاعد نکنید که این موهبت دائمی است و باعث شود که تمام پول خود را خرج کنید. تمام کسب و کارهای کوچک باید همیشه یک ذخیره مالی 3 الی 6 ماهه برای هزینه های خود داشته باشند. همچنین داشتن یک اعتبار مالی قوی می تواند فشار مالی را در مواقع رکود تا حد ممکن کاهش دهد.

 

رک باشید

کارکنان خود را گول نزنید، بخصوص زمانی که شرایط سخت است. کارمندان باهوش هستند. با افراد به طور مرتب ارتباط برقرار کنید. وقتی که کارمندان به هنگام رکود بازار در مراحل اجرای تغییرات دخیل می شوند، می توانند وضعیت را درک کنند و مفید واقع شوند. متقابلاً در مواقعی که همه چیز خوب است به آن ها پاداش دهید. خواهید دید که در کنار شما می ایستند و هنگام نوسانات بازار بیشتر و سخت تر کار خواهند کرد.

منبع

دوره های مجازی مرتبط با مالی و سرمایه گذاری و اصول مدیریت در سایت هم آموز:

– اصول بازار سرمایه اسلامی و اخلاق حرفه ای

– اصول و مبانی اقتصاد

– مستند سازی تجارب مدیریتی

– مدیریت ابزار و اطلاعات سازمانی

و سایر دوره ها در حوزه مالی و سرمایه گذاری و اصول مدیریت …

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *