روش های نوین آموزشی

امین پردازش
امین پردازش
فناوری آموزش آنلاین یک بازار پر رونق را برای مدارس و دانشگاه ها فراهم کرده که شکل جدیدی از یادگیری و آموزش را به وجود آورده است.سال ۲۰۰۰، برای معلمان معمولی بود که از گچ و تخته سیاه برای تدریس به دانش آموزان استفاده کنند. باوجود سرمایه گذاری های مدارس و دولت، تا سال ۲۰۰۸ الی ۲۰۰۹ از وایت برد های هوشمند استفاده بسیار کمی می شد و این وسیله بسیار نوپا بود.

فناوری های اخیر تمرکز بر این داشتند که از سخت افزار های پیشرفته استفاده کرده و روش های آسان برای انجام کارهایشان پیدا کنند.

بعنوان مثال وایت برد هوشمند از دسته سخت افزارهایی بود که با وجود اینکه گران بود ولی در یک مقطع از زمان بسیار مورد استفاده افراد قرار گرفت. نوآوری های نرم افزاری هم معلمان هم دانش آموزان را مشتاق می کند که کارها را با سرعت و بیشتر از قبل انجام دهند و در هزینه صرفه جویی کنند. همینطور بهتر شدن فناوری های موبایل های پیشرفته ، یک بازار پر رونق برای مکان های آموزشی شده است.

این موضوع کاملا صحیح است که فناوری و تکنولوژی جدید می تواند کارهای مردم عادی را برایشان راحت تر کند ولی از طرفه دیگر این نوع آموزش ها جایگزین یک معلم فوق العاده نمی شود و فناوری ها فقط به دنبال این هستند که رویکرد های سنتی و جدید را تقویت کنند.


طبق آمارهای مجله آتلانتیک شرکت های آمریکایی edtech در سال های گذشته حدودا ۱٫۴ بیلیون دلار افزایش بودجه داشتند.آمریکا، در سواحل غرب سرعت خوبی در ارائه خدمات در نوآوری های edtech داشته است. این بخش دارای چهار کمپانی و به ارزش یک بیلیون دلار می باشد.

این شرکت ها عبارتند از :

  • Udacity
  • Age of Learning
  • iTutorGroup
  • Pluralsight


سیستم Wonde کمبریج، به مدارس کمک می کند تا اطلاعات خود را با امنیت کامل در اختیار داشته باشند و سیستم Show My Homework  نیز به معلمان کمک می کند تا تکالیف درسی را به صورت دیجیتالی و پیشرفته تعیین ، نمره دهی و مدیریت کنند.
فرهنگستان انگلستان و مدارس رایگانی مانند Rocketship Education از تعهد مدارس چارتر ایالات متحده یادگیری را پیش می برند و از بازی و ابزارهای آنلاین آموزشی برای یادگیری استفاده کرده تا یادگیری را جذاب کنند و معلم هم تمرکز بیشتری بر روی کار خود داشته باشد.

برای مشاهده دوره های آنلاین به سایت هم آموز مراجعه فرمایید:

hamamooz.com

نویسنده: سارا زمانیان

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط