حضور اجرایی چیست؟

امین پردازش
امین پردازش

بر اساس تحقیقات مرکز استعداد و نوآوری سازمان تحقیقاتی نیویورک، یکی از اصطلاحات جدیدی که در دایره لغات رهبری شکل گرفته و به عنوان یکی از لازمه‌های رسیدن به جایگاه ‌رهبری شناخته می‌شود، داشتن حضور اجرایی است. افرادی که به راحتی می توانند جمعی را رهبری کنند، وقتی چیزی می‌گویند، مردم می‌ایستند و به حرف‌هایشان گوش می‌دهند، احتمالا دارای حضور اجرایی‌اند. اما حضور اجرایی چیست؟

✔️  توانایی نمایش جذاب اعتماد به نفس
✔️  توانایی ارتباطات شامل مهارت‌های سخن‌وری و ابراز وجود
✔️  توانایی فراخوانی مخاطب یا جذب موقعیت
✔️  داشتن فاکتورهای شگفت آور یا قدرت مغناطیسی خاص و قدرت نفوذ در دیگران
✔️  استفاده از یک زبان قوی و صریح در صحبت با دیگران
✔️  ارتباط برقرار کردن همراه با شور و انرژی
✔️ داشتن زبان بدن مثبت و ارتباط چشمی قوی
✔️ داشتن تن صدای گیرا

کارشناسان ارتباطات، اذعان دارند که علاوه بر این موارد، غیر تحصیل کرده بودن باعث استنباط منفی گردیده و لازم است افراد دارای سطح بالایی از دانش و آگاهی باشند. همچنین ظاهر تنها بخش کوچکی از حضور اجرایی است، اما اشتباهات اساسی در ظاهر می‌تواند بسیار مخرب باشد؛ برای مثال لباس نامرتب برای حضور اجرایی مردان یا زنان، تضعیف‌کننده است.

 

جان بسون (John besson) مدیر شرکت مشاوره ای بسون، می‌گوید:

حضور اجرایی می‌تواند توسعه یابد «اگر شما پایه و اساس اعتماد به نفس و تمایل به مقابله با شرایط غیرقابل پیش بینی را داشته باشید» شرایطی که با مسئولیت‌های رهبری اجرایی می آید. او توصیه می‌کند از دو یا سه نفر از افرادی که به آنها اعتماد دارید بخواهید یک بازخورد صادقانه به شما ارائه بدهند. در جستجوی یافتن فرصت‌ها برای نشان دادن مهارت‌های خود باشید مثل سخن وری عمومی که یک نیاز اجرایی مهم است. صدای اجرایی خود را بیابید به این معنی که توانایی‌های ارتباطی خود مانند گوش کردن، تفکر و سخن وری را شناسایی کنید و حفظ خونسردی و اعمال نفوذ آنها را یاد بگیرید. به این ترتیب شما میتوانید هر جایی که هستید، حضور اجرایی مؤثری داشته باشید.

منبع: forbes.com

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط