چگونه در مقابل مدیران یک ارائه تاثیر گذار داشته باشیم؟

امین پردازش
امین پردازش
اگر از شما برای ارائه یک ایده یا پروپوزال در حضور یک تیم مدیریت اجرایی دعوت به عمل آمد این بهترین فرصت برای شماست تا یک تاثیر مثبت بر روی افرادی که در آینده شما تاثیر دارند بگذارید. اگر بار اولتان است که در مقابل چنین افرادی سخنرانی می کنید، برای موفقیت باید شنوندگان خودتان را خوب بشناسید و با یک برنامه ریزی مناسب پیش بروید.

6 نکته ای که شما باید در ابطه با مدیران خود بدانید:

  • مدیران به دنبال کشف ایده های نو و هوشمندانه در کسب و کار هستند بنابراین توجه ویژه ای به شما خواهند داشت. بنابراین کاملا آماده و مسلط در مقابلشان حاضر شوید.
  •  شما وقتی در مقابل مدیران ارائه می دهید از نظر زمانی تحت فشار هستید. حتی اگر آنها به موضوع مورد صحبت شما علاقمند باشند، با این حال مدت زمان توجه آنها کوتاه خواهد بود. بنابراین سعی کنید نهایت استفاده از زمان خود را برای ارائه بکنید.
  • قرار نیست در مقابل آنها بلند پروازی کنید. آنها یک تیم مدیریتی هستند ،‌پس بهتره که به عنوان مجموعه ای از افراد باهوش ، متخصص و کاربردی به آنها نگاه کنید که در رابطه با مسائل و چالش های بزرگی که ممکن است در کسب و کار با آن مواجه شوند با هم جلسه برگزار می کنند.
    اگر شما در حال فروش طرح جدید خود هستید  بهتر است تمام تلاش خود را بکنید که همان لحظه  طرح خود را بفروشید.
  • خط قرمز های آنها را بشناسید. تیم های اجرایی معمولا رو ی هزینه ها ،‌بازدهی ها و ضررو زیان ها تمرکز  می کنند هنگامیکه شما در باره سود پیشنهادی  غیر قابل باور طرح “جدید خود با مشتری ها صحبت می کنید ، آنها از خودشان میپرسند: “این طرح هزینه میبرد؟” و یا “من برای اجرایی شدن این طرح چه کارهایی باید انجام دهم؟
  • مدیران بحث ها و پیشنهاداتی که بر پایه داده و آمار باشد را می پسندند. آنها ممکن است به محض شنیدن هزینه های طرح شما علاقه خود را از دست بدهند . با این حال اگر شما با داده های  غیر مطمئن و گیج کننده وارد جلسه شدید به احتمال زیاد از مسیر خارج شدید.
  • مدیران همیشه به دنبال استعداد های بزرگ و فوق العاده هستند. تاکید بر روی کلمه همیشه به این معنی است همیشه سخت تلاش کنید تا یک تاثیر عالی بر روی مدیران خود بگذارید.

 

 

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط